loading...
Tech Farsi
Mojtaba بازدید : 53 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
مشخصات کلی :

نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی Memory Stick PRO Duo™ (Mark2) / PRO-HG Duo™ / SD/SDHC/SDXC Memory Card
مشخصات حسگر و تصویر:حسگر Exmor R CMOS با دقت 20.4 مگاپیکسل
فیلمبرداری:کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-MVC/H.264 - فیلمبرداری سه بعدی
لنز:سونی - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال Steadyshot
صفحه نمایش:صفحه نمایش 3.5 اینچ 1229000 پیکسل
ورودی و خروجی ها:ورودی میکروفون - خروجی هدفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها:فیلمبرداری در شب - GPS - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی - ریموت کنترل
 نقد و بررسی Sony HDR TD20
نوعی ماهی در شمال غربی اقیانوس اطلس به نام راهب ماهی (Monkfish) زندگی می کند. بار نخستی که TD20 را دیدیم به یاد آن افتادیم. شباهت ظاهری جالبی با یکدیگر دارند. دست کم به خاطر اینکه عریض و کم ارتفاع است. دوربین نسبتا سنگین وزن است ولی خوشبختانه دستگیره ی خیلی خوبی دارد که باعث می شود بتوانید محکم آن را در دست نگه دارید. ممکن است کسانی که دستان کوچکی دارند مقداری در کار با آن احساس ناراحتی بکنند. این دوربین نمایشگر لمسی بسیار با کیفیتی دارد. این نمایشگر رزولوشن 1229000 پیکسل را ارائه می دهد و توانایی نمایش فیلم ها را به صورت سه بعدی و دو بعدی دارد. می توانید به دلخواه انتخاب کنید که فیلم های سه بعدی را به صورت دو بعدی هم ببینید. کیفیت پخش 3D نمایشگر دوربین تقریبا چیزی شبیه به Nintendo 3DS است و در بیشتر مواقع خیلی خوب به کار می رود. 
یکی از ایراداتی که در این دوربین مشاهده شد، ایجاد اثری به نام Crosstalk در هنگام زوم کردن در فیلم برداری 3D است. این اثر نوعی خطای الکترونیکی است. در فیلم برداری 2D این اثر مشاهده نمی شود. هرچند که زوم اپتیکال 10 برابر در بین دوربین های فیلم برداری مقداری نسبتا کم به حساب می آید. ولی حقیقت این است که این مقدار کافیست. کیفیت عمومی فیلم برداری این دوربین خیلی خوب است. همچنین فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف را هم خیلی خوب انجام می دهد. به خصوص اگر لامپ آن روشن باشد. نویز در فیلم خیلی کم است و تولید رنگ نیز بسیار خوب انجام می گیرد. در شرایط نوری عادی احساس می کنیم که فیلم ها مقداری نوردهی زیادی دارند یا به اصطلاح Over Exposed هستند. لرزش گیر تصویر اپتیکال هم بسیار عالی کار می کند. کیفیت فیلم های این دوربین هم حقیقتا عالیست و به نظر ما بسیار طبیعی جلوه می کند. بعضی از دوربین های فیلم برداری پیشین حالت طبیعی را در فیلم برداری سه بعدی از دست می دادند. رنگ ها و جزئیات دقیقا به همان خوبی هستند که در فیلم های 2D مشاهده می شود. اثر 3D برای سوژه های نزدیک تر به دوربین بیشتر است. با این حال اگر سوژه خیلی نزدیک باشد اثر Crosstalk نیز در آن دیده می شود. به طور کلی این دوربین از دوربینی مثل HDR-CX730E کیفیت بالاتری دارد.
از نظر پورت ها و اتصالات این دوربین کاملا غنی است. بدین صورت که وقتی نمایشگر را باز می کنید در بدنه ی دوربین کاوری می بینید که می توان با کنار زدن آن به همه ی اتصالات دسترسی پیدا کرد. این ها شامل پورت mini USB، پورت mini HDMI، یک پورت AV multi Out و پورت های میکروفون و هدفون می شوند. همچنین دوربین شیار کارت حافظه هم دارد. بنابراین راه های مختلفی برای دیدن فیلم های گرفته شده بر روی تلوزیون وجود دارد. یکی از آن ها استفاده از خروجی HDMI است. البته که می توانید فیلم ها را از روی حافظه ی داخلی دوربین بر روی کارت حافظه ی SDXC کپی کنید و آن ها را انتقال دهید. البته کپی از روی حافظه ی داخلی بر روی کارت حافظه مقداری زمان بر است.
به صورتی که کپی 1 ساعت و 35 دقیقه فیلم Full HD سه بعدی بر روی کارت حافظه ی SDXC حدود 28 دقیقه زمان برد. در کل به نظر ما TD20 دوربین فیلم برداری خیلی خوبی برای کسانی است که می خواهند یک دوربین فیلم برداری سه بعدی یا حتی دو بعدی داشته باشند. البته اگر واقعا به امکان فیلم برداری سه بعدی این دوربین احتیاج ندارید می توانید با هزینه ای کاملا کمتر گزینه هایی دو بعدی مثل CX730E را انتخاب کنید که تقریبا همین کیفیت را ارائه می دهند.

کیفیت بسیار عالی فیلم برداری 2D و 3D
حافظه ی داخلی 64 گیگابایت و توانایی پذیرش کارت حافظه ی خارجی
بهره گیری از پورت ها و اتصالات بسیار متنوع و زیاد
نمایشگر 3.5 اینچی لمسی بسیار با کیفیت با توانایی نمایش 3D

ایجاد خطای Crosstalk در هنگام زوم کردن یا فیلم برداری از سوژه های بسیار نزدیک
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 8,437